Onsdag annoncerede Hims & Hers (NYSE:HIMS) lanceringen af en helt ny behandlingskategori, der er målrettet kvinder i overgangsalderen. Det nye initiativ omfatter digitalt understøttede forløb for behandling af menopause og perimenopause. Via Hims & Hers’ digitale platform får kvinderne adgang til skræddersyede og personificerede hormonbehandlinger, som vil blive overvåget af klinikere tilknyttet platformen.
Nyheden er ikke kun vigtig for de patienter, som nu får adgang til den nye behandling. Den er også strategisk vigtig for Hims & Hers, der viser, at de fortsat evner at udvide deres produktudbud, og samtidig tiltrække nye, store målgrupper med udækkede sundhedsbehov. Lanceringen viser også, at Hims & Hers er meget mere end en udbyder af GLP-1 behandlinger.
Aktiemarkedet tog rigtig godt imod produktlanceringen fra Hims & Hers, og sendte i gårsdagens aktien op med mere end 16%. I fonden har vi ejet Hims & Hers aktien siden 14. marts 2024, hvor positionen blev åbnet til kurs $14,78.
Læs vores investeringscase for Hims & Hers
De givne oplysninger i dette indlæg er alene ment som en generel service og orientering til fondens medinvestorer. De skal ikke ses som en anbefaling om at købe eller sælge aktier i de omtalte virksomheder. Læs eventuelt vores fulde disclaimer her.
Underbehandlet lidelse med stort behov
Menopause og perimenopause rammer næsten alle kvinder i alderen 40 til 60 år og kan give en bred vifte af symptomer som både hedeture, søvnløshed, depression, træthed og hormonel ubalance. Alligevel er området underprioriteret i det traditionelle sundhedssystem i USA. Det estimeres, at færre end 15% af kvinder i denne livsfase har adgang til en effektiv og professionel behandling.
Det skyldes blandt andet manglende specialisering, stigmatisering og praktiske barrierer i de nuværende sundhedstilbud. Her tilbyder Hims & Hers nu en enkel, diskret og digital løsning, som kombinerer adgang til læger, kliniske spørgeskemaer, AI-understøttede vurderinger samt individuel behandlingsplan.
Ledelsen i Hims & Hers forventer selv, at denne nye kategori kan vokse markant de kommende år og potentielt nå over $1 mia. i omsætning allerede i 2026. Lykkes det, vil det give et stort løft i omsætningen, da det forud for i går var analytikernes konsensusforventning, at Hims & Hers i 2026 samlet set vil nå en omsætning på $2,79 mia.
Et vigtigt strategisk skridt frem
GLP-1 behandlinger har været en vigtig vækstdriver for Hims & Hers, men de tilbyder et bredere behandlingsprogram end det. Blandt andet har de også konkurrencedygtige behandlinger inden for hudsygdomme, prævention og seksuel sundhed. Behandlingsområder, der måske har lidt af den samme stigmatisering som den hormonbehandling, de nu lancerer.
I Horizon3 har vi hele tiden vurderet Hims & Hers som en digital platform, der er i gang med at innovere et forældet sundhedssystem i USA. Af den grund ser vi også udvidelse til menopause-behandling som et naturligt skridt, der giver god strategisk mening. Det gør vi, fordi det:
Styrker brandet, som i forvejen tilbyder løsninger inden for hudsygdomme, prævention og seksuel sundhed.
Udvider selskabets adressebare marked med millioner af nye potentielle brugere.
Passer perfekt til abonnementsmodellen, da overgangsaldersymptomer varer i flere år og kræver løbende opfølgning.
Understreger platformens fleksibilitet og skalerbarhed, da behandlingen bygger på allerede eksisterende infrastruktur.
Vi forventer at høre mere om lanceringen og dens strategiske betydning den 3. november, hvor Hims & Hers afholder næste earnings call.
Lanceringen kan flytte investoropfattelsen
Hims & Hers har i visse investorkredse været opfattet som en platform, der distribuerer GLP-1 produkter. Det gælder også i Danmark, hvor deres kortvarige partnerskab med Novo Nordisk førte til en del omtale.
Hims & Hers-aktien gør comeback efter Novo Nordisk brud
Den nye lancering kan være med til at flytte fokus tilbage på virksomhedens kerneforretning og langsigtede strategi om at blive den førende digitale sundhedsplatform med skalerbare behandlingstilbud til flere livsfaser og sygdomsbilleder.
Med mere end 30 behandlingstyper, en voksende brugerbase på flere end 2,4 mio. abonnenter og en stigende andel personificerede forløb, har Hims & Hers opbygget en robust infrastruktur, der kan udnyttes til løbende at introducere nye produkter.
Lanceringen af hormonbehandling er derfor mere end et nyt produkt. Det er et strategisk skridt, der styrker opfattelsen af Hims & Hers som en bredt funderet digital sundhedsplatform, der kan skalere på tværs af sygdomsområder og patientgrupper. Og det er den case, vi i fonden har investeret i.
Disclaimer
Fonden Horizon3 Innovation har ejet aktier i Hims & Hers siden 14. marts 2024, hvor de første aktier blev købt til kurs $14,78. Da vi ikke kender læsernes økonomi, risikoprofil eller investeringshorisont, skal denne investoropdatering ikke ses som en anbefaling om at købe eller sælge aktier i de nævnte virksomheder. Vi henviser til vores disclaimer her.